Spis treści

Informacja o zadaniach realizowanych w poszczególnych referatach i na smodzielnych stanowiskach

 

Wójt Gminy


 mgr inż. Marek Kluska
tel. 12 27 47 022 wew.33

Zadania:
Wójt jest Kierownikiem Urzędu. Wójt kieruje Urzędem przy pomocy Sekretarza i S karbnika. Wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy. Kieruje Urzędem poprzez wydawanie zarządzeń, wytycznych oraz poleceń służbowych.


Sekretarz Gminy


 mgr Marian Cieślik

tel. 12 27 47 022 wew. 18

Zadania:
Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie, tworzy warunki działania oraz ustala organizację pracy Urzędu, zapewnia skuteczną realizację inicjatyw w zakresie usprawniania pracy, czuwa nad sprawnością rozwiązań i struktur organizacyjnych w Urzędzie, inicjuje działania zmierzające do utrzymania właściwego poziomu dyscypliny pracy, wykonuje zadania powierzone Wójta. Nadzoruje funkcjonowanie oświaty w gminie. 

 
Stanowisko ds. handlu i obrony cywilnej


 Inspektor - Zofia Michalak

tel. 12 27 47 477

Zadania:
Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Wydawanie zaświadczeń potwierdzających dokonanie opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Wydanie zezwolenia i licencji na wykonywanie regularnych, nieregularnych i specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym obejmujących zasięgiem teren gminy.
Wydanie decyzji wygaszającej zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
Wydanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Wydanie decyzji uchylającej zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych .
Pomoc w zakładniu działalności gospodarczej.
Przyjmowanie oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych oraz naliczanie opłat za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.  


Samodzielne stanowisko ds. bezpieczeństwa


 Inspektor - Edward Hobot

tel. 12 27 47 477

Zadania:
prowadzenie kancelarii tajnej, planowanie zadań obronnych, zarządzanie kryzysowe, ochrona przeciwpożarowa, ochrona informacji niejawnych, ochrona osób i mienia. 


 

Referat Spraw Społecznych


 Kierownik - mgr inż. Bożena Ostafin

tel. 12 27 47 022 wew. 16

Zadania:
Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków z tytułu: urodzenia dziecka, opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego, samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania, kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego, rozpoczęcia roku szkolnego, podjęcia przez dziecko nauki poza miejscem zamieszkania.
Świadczenia opiekuńcze: zasiłek pielęgnacyjny, świadczenia pielęgnacyjne.
Przyjmowanie wniosków o pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym: stypendia szkolne, zasiłek szkolny.
Współpraca z organizacjami i instytucjami w ramach ochrony zdrowia i polityki prorodzinnej.
Przyznawanie świadczenia 500+, Karty Dużej Rodziny.

 


Referat Finansowy


 Kierownik - Teresa Wróbel  - Skarbnik Gminy
Beata Kobiałka- Z-ca Skarbnikatel. 12 27 47 022 wew.23,
księgowość podatkowa - wew.14
księgowość budżetowa - wew. 21
kasa - wew. 15

Zadania:
planowanie budżetu gminy, realizacja budżetu gminy, obsługa finansowo-księgowa urzędu gminy i jednostek organizacyjnych gminy, obsługa kasowa urzędu gminy i jednostek organizacyjnych gminy, wymiar, pobór i ewidencja podatkowych należności budżetowych.       


Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich


 Inspektor - Wojciech Molus
tel. 12 27 47 022 wew.22

Zadania:
prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie dowodów osobistych, aktualizacja i sporządzanie rejestru wyborców,


Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Funduszy pomocowych


 Kierownik mgr inż. Dominik Czyszczoń
tel. 1227 47 022 wew. 31

Zadania:
Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne.
Opiniowanie spraw dotyczących zagospodarowania próchniczej warstwy gleby, rekultywacji gruntów i udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin.
Rozstrzyganie sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruncie do stanu poprzedniego. Organizacja i prowadzenie spisów rolnych, sprawozdań, szacunków rolnych i leśnych, współdziałanie z izbami rolniczymi. Wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz kontrola ich upraw. Prowadzenie spraw związanych ze szkodami łowieckimi. Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i kontrola ich opróżniania. Ewidencja przydomowych oczyszczalni ścieków. Kontrola częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych odpadów.
Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat za odbiór odpadów komunalnych, nadzór nad gospodarka odpadami.
Przeprowadzania badań gleby i wapnowania. Pozyskiwanie fundszy zewnetrznych, przygotowywanie wniosków aplikacyjnych



   

Referat Gospodarki Komunalnej


 Kierownik - mgr inż. Wacław Sępiak

tel. 12 27 47 022 wew.11

Zadania:
Nadzór nad inwestycjami gminnymi, nadzór i zarządzanie cmentarzem komunalnym, gospodarowanie mieniem gminnym, eksploatacja budynków gminnych, realizacja inicjatyw lokalnych w zakresie remontów dróg, nadzór nad oświetleniem ulicznym, nadzór nad odśnieżaniem dróg, usuwanie skutków klęśk żywiołowych, planowanie przestrzenne, realizacja zamówień publicznych


 

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego


Inspektor - mgr Anna Leśniak

tel. 12 27 47 022 wew. 10

Zadania:
Prowadzenie ksiąg Aktów Stanu Cywilnego, wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego, udzielanie ślubów