Petycje
Informacja dotycząca trybu składania petycji w Urzędzie Gminy w Tokarni

 

Petycje można składać:

  • osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Tokarni
  • za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Gminy w Tokarni, 32-436 Tokarnia 380;
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Petycję składa się w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Powinna ona zawierać:

  • oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję (imię i nazwisko lub nazwa); jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać oznaczenie każdego z tych podmiotów oraz osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
  • wskazanie miejsca zamieszkania albo siedziby podmiotu wnoszącego petycję oraz adresu do korespondencji; jeżeli podmiotem wnoszącym petycję jest grupa podmiotów, w petycji należy wskazać miejsce zamieszkania lub siedzibę każdego z tych podmiotó;
  • wskazanie przedmiotu petycji;
  • petycja składana w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący petycję, a jeżeli podmiotem wnoszącym petycję nie jest osoba fizyczna lub gdy petycję wnosi grupa podmiotów - przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący petycję;
  • petycja składana w interesie podmiotu trzeciego zawiera także imię i nazwisko albo nazwę, miejsce zamieszkania albo siedzibę oraz adres do korespondencji lub adres poczty elektronicznej tego podmiotu. Podmiot, w interesie, którego składana jest petycja, wyraża zgodę na złożenie w jego interesie petycji w formie pisemnej albo za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Zgoda jest dołączana do petycji.

Petycja może zawierać zgodę na ujawnienie na stronie internetowej podmiotu rozpatrującego petycję lub urzędu go obsługującego danych osobowych podmiotu wnoszącego petycję lub podmiotu, w interesie którego wnoszona jest petycja.

Szczegółowe zasady składania i rozpatrywania petycji oraz sposób postępowania organów w sprawach petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2015 r. o petycjach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1195).

Informacja publiczna [1], która nie została udostępniona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Tokarnia, zgodnie z art. 10 ustawy o dostępie do informacji publicznej jest udostępniana na wniosek.

Informacja o zadaniach realizowanych w poszczególnych referatach i na smodzielnych stanowiskach

 

Wójt Gminy


 mgr inż. Marek Kluska
tel. 12 27 47 022 wew.33

Zadania:
Wójt jest Kierownikiem Urzędu. Wójt kieruje Urzędem przy pomocy Sekretarza i S karbnika. Wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy. Kieruje Urzędem poprzez wydawanie zarządzeń, wytycznych oraz poleceń służbowych.


Sekretarz Gminy


 mgr Marian Cieślik

tel. 12 27 47 022 wew. 18

Zadania:
Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie, tworzy warunki działania oraz ustala organizację pracy Urzędu, zapewnia skuteczną realizację inicjatyw w zakresie usprawniania pracy, czuwa nad sprawnością rozwiązań i struktur organizacyjnych w Urzędzie, inicjuje działania zmierzające do utrzymania właściwego poziomu dyscypliny pracy, wykonuje zadania powierzone Wójta. Nadzoruje funkcjonowanie oświaty w gminie. 

 
Stanowisko ds. handlu i obrony cywilnej


 Inspektor - Zofia Michalak

tel. 12 27 47 477

Zadania:
Wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Wydawanie zaświadczeń potwierdzających dokonanie opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
Wydanie zezwolenia i licencji na wykonywanie regularnych, nieregularnych i specjalnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym obejmujących zasięgiem teren gminy.
Wydanie decyzji wygaszającej zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych
Wydanie decyzji o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej.
Wydanie decyzji uchylającej zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych .
Pomoc w zakładniu działalności gospodarczej.
Przyjmowanie oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych oraz naliczanie opłat za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.  


Samodzielne stanowisko ds. bezpieczeństwa


 Inspektor - Edward Hobot

tel. 12 27 47 477

Zadania:
prowadzenie kancelarii tajnej, planowanie zadań obronnych, zarządzanie kryzysowe, ochrona przeciwpożarowa, ochrona informacji niejawnych, ochrona osób i mienia. 


 

Referat Spraw Społecznych


 Kierownik - mgr inż. Bożena Ostafin

tel. 12 27 47 022 wew. 16

Zadania:
Przyjmowanie wniosków o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków z tytułu: urodzenia dziecka, opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego, samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania, kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego, rozpoczęcia roku szkolnego, podjęcia przez dziecko nauki poza miejscem zamieszkania.
Świadczenia opiekuńcze: zasiłek pielęgnacyjny, świadczenia pielęgnacyjne.
Przyjmowanie wniosków o pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym: stypendia szkolne, zasiłek szkolny.
Współpraca z organizacjami i instytucjami w ramach ochrony zdrowia i polityki prorodzinnej.
Przyznawanie świadczenia 500+, Karty Dużej Rodziny.

 


Referat Finansowy


 Kierownik - Teresa Wróbel  - Skarbnik Gminy
Beata Kobiałka- Z-ca Skarbnikatel. 12 27 47 022 wew.23,
księgowość podatkowa - wew.14
księgowość budżetowa - wew. 21
kasa - wew. 15

Zadania:
planowanie budżetu gminy, realizacja budżetu gminy, obsługa finansowo-księgowa urzędu gminy i jednostek organizacyjnych gminy, obsługa kasowa urzędu gminy i jednostek organizacyjnych gminy, wymiar, pobór i ewidencja podatkowych należności budżetowych.       


Samodzielne stanowisko ds. obywatelskich


 Inspektor - Wojciech Molus
tel. 12 27 47 022 wew.22

Zadania:
prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie dowodów osobistych, aktualizacja i sporządzanie rejestru wyborców,


Referat Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Funduszy pomocowych


 Kierownik mgr inż. Dominik Czyszczoń
tel. 1227 47 022 wew. 31

Zadania:
Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne.
Opiniowanie spraw dotyczących zagospodarowania próchniczej warstwy gleby, rekultywacji gruntów i udzielanie koncesji na wydobywanie kopalin.
Rozstrzyganie sporów o przywrócenie stosunków wodnych na gruncie do stanu poprzedniego. Organizacja i prowadzenie spisów rolnych, sprawozdań, szacunków rolnych i leśnych, współdziałanie z izbami rolniczymi. Wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz kontrola ich upraw. Prowadzenie spraw związanych ze szkodami łowieckimi. Prowadzenie ewidencji zbiorników bezodpływowych i kontrola ich opróżniania. Ewidencja przydomowych oczyszczalni ścieków. Kontrola częstotliwości i sposobu pozbywania się komunalnych odpadów.
Prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat za odbiór odpadów komunalnych, nadzór nad gospodarka odpadami.
Przeprowadzania badań gleby i wapnowania. Pozyskiwanie fundszy zewnetrznych, przygotowywanie wniosków aplikacyjnych



   

Referat Gospodarki Komunalnej


 Kierownik - mgr inż. Wacław Sępiak

tel. 12 27 47 022 wew.11

Zadania:
Nadzór nad inwestycjami gminnymi, nadzór i zarządzanie cmentarzem komunalnym, gospodarowanie mieniem gminnym, eksploatacja budynków gminnych, realizacja inicjatyw lokalnych w zakresie remontów dróg, nadzór nad oświetleniem ulicznym, nadzór nad odśnieżaniem dróg, usuwanie skutków klęśk żywiołowych, planowanie przestrzenne, realizacja zamówień publicznych


 

Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego


Inspektor - mgr Anna Leśniak

tel. 12 27 47 022 wew. 10

Zadania:
Prowadzenie ksiąg Aktów Stanu Cywilnego, wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego, udzielanie ślubów

ilustracja podatki

Wójt Gminy Tokarnia informuje, że w 2021 roku obowiązują nowe stawki podatku od nieruchomości, oraz podatków od środków transportowych, które zostały zatwierdzone przez Radę Gminy Tokarni na sesji w dniu 9 listopada 2020 roku.